Bloggen är flyttad

BLOGGEN ÄR FLYTTAD HIT:
http://noboytoy.wordpress.com/

2013-12-21

Manligt ologiskt språkbruk

Brorsans kollega talar med brorsan (och mig) om en kvinnlig kollega på jobbet som han/de ogillar.

Brorsans kollega (man):
- "Fan vad hon slickar röv på chefen, alltså."

Brorsan:
- "Ja hon är vidrig."

Brorsans kollega:
- "Jävla f*tta, alltså."

Jag:
- "Du menar väl "pitt-jävel"?"

Brorsan:
- "Men man kan ju inte säga pitt-jävel om en tjej?"

Jag:
- "Killar kallar varandra för "jävla f*tta" när de vill förnedra varandra. Om ni vill förnedra tjejer verbalt, så måste ni förstås kalla tjejerna för "pitt-jävlar"? Eller hur får ni annars ihop logiken?

Inget svar. Tyst.

3 kommentarer:

  1. haha
    Exakt det som brudar inte fattar...

    Kanske man kan säga det om dig! Pitt-jävel, men det är inte samma som förnedring.. Troligtvis så beskrivs du i orden när du inte är närvarande! " En brud som säkert står upp och pinkar också"

    En av hörnstenarna i patriarket eller broderskapet som tjejer inte äger förmåga att ta in.

    #Inget svar. Tyst.# i det läget var det inte din seger.

    Bli hemma och håll grytan varm och sära på benen, så andra halvan av befolkningen kan göra saker som är viktiga!

    ---------------------------------------
    Manligt ologiskt språkbruk! Ja för en kvinna eller skaran "blödare"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din kommentar är nästan obegriplig. Förmodligen en spegelbild av din lika ostrukturerade hjärna.
      Det finns ingenting som skulle vara mer förnedrande för mig, än att bli kallad pitt-jävel. Vem vill vara en liten runk-pelle, liksom..?

      " En brud som säkert står upp och pinkar också"

      Näe, det är ett typiskt pitt-beteende. Jag är renlig av mig.

      "i det läget var det inte din seger."

      Det vet du ingenting om.

      "Bli hemma och håll grytan varm och sära på benen, så andra halvan av befolkningen kan göra saker som är viktiga"

      Jag behöver inte sära på benen för någon runk-pelle, tack och lov. Jag har mycket viktigare saker för mig medan män gör sånt som de tycker är viktigt, dvs runkar av sig mellan särade ben och håriga skinkor.

      Radera
    2. Och - skall tilläggas - oftast sitter och sliter helt frenetiskt i bananen framför mäns största utbildningscentra, den manliga porren.

      Radera